Szakmák teljesítményrésére


TeljesítményrésMi az a teljesítményrés?

Marketingben jártas közegben ismert a teljesítményrés fogalma. Minden szakmában megfigyelhető egy olyan sajátosság, amely kedvezőtlen fényt vet az adott mesterségre vagy annak egynémely képviselőjére. Ennek a jelenségnek a piaci előnyként való kihasználásához nem elég a sejtés, a megismerés szükséges.

A teljesítményrés fogalmának egyik leginkább érzékletes példája a fogorvosoktól, a fogorvoslástól való félelmünk: fájni fog! Szájsebész legyen a talpán, aki nem ismeri el, hogy a szakmája teljesítményének itt ne volna rése, sőt jómagam inkább tátongó szakadéknak nevezném.

A jó marketingesek természetesen ismerik az általuk képviselt szakma teljesítményréseit és komoly előnyt is tudnak kovácsolni abból.
Így született meg a “fájdalommentes fogászat” fogalma, így lehet altatásos fogtömést igénybe venni – és ezektől a viszonylagos újdonságoktól recseg-ropog az éter, zizeg az újságlap, villódzik a monitor a szemünk előtt, vagyis hirdetések özöne épül a teljesítményrésre, pontosabban annak áthidalására. Ez ám a marketing a javából.

Autókölcsönzés: résen vagyunk!

Számos szolgáltatás rákfenéjének mondhatjuk, hogy “átverős” iparosok is színesítik a szakmát és a szerződések egy része immár legendás az apró betűs részekről, amelyek felett elsiklik a tekintet, vagy az utólagos magyarázatoktól, amelyek a felárak jogosságáról beszélnek, melyekről korábban, szerződéskor szó sem volt.

Valahogy így alakulhatott az autóbérlés, autókölcsönzés iparágában is. Erre a merész következtetésre akkor jutottam, amikor beleolvastam a Koala Autorent egy kiadványába:

 

Van-e valami extra díj, amelyet az autóbérlés díján felül még fizetnem kell?
Nálunk nincs trükközés, nincs hanem, vagy de. Autóbérlésének teljes összegét a foglaláskor az árkalkulátorunk kiszámolja. Bizonyos extra szolgáltatások, pl. reptéri felvétel ill. leadás, esetén plusz díjat vagyunk kénytelenek felszámolni, de ezekről a foglalási oldalon tájékoztatjuk.”

 

Rejtett költségek nélkül

Lám, ilyen a teljesítményrés okos kihasználása: a szöveg írója kizárja, hogy az árkalkulátortól eltérő számokról essék szó fizetéskor! Vagyis a Koala Autorent előre elhatárolódik a teljesítményrésben mutatkozó negatív jelenségtől. A szakmát övező negatív megítélésből vagy gyanakvásból így merít ki pozitív tulajdonságot a saját vállalkozása számára.

Első lesz a keresőkben?

 

Sajnos biztosak lehetünk abban, hogy a saját szakmai águnkban – bármelyikben is dolgozzunk – nekünk is nyitva a pálya a teljesítményrések betömésének, áthidalásának kihasználása terén!

A keresőmarketing iparágában, azon belül is a keresőoptimalizálás, a SEO hirdetések körében gyakran olvashatunk érdekes ígéreteket. Olyant például, hogy „első helyre visszük a keresőben”.
Vagy olyan ígéret „puhítja” kéretlen levélben a vállalkozást: „a kereső élére visszük vállalkozását!”
Számos csalódott ügyfél tudatában csapódik le a keresőoptimalizálás teljesítményrése, ez a társaság a teljesítetlen ígéretek szakmája.

A sejtés, a valóság és a keresőmarketing

Mutatok egy egyszerű példát. Ha beütjük a Google-be a SEO szót, túl a sejtés kicsinységén, egymilliárd száznegyvenmillió szótalálatot kapunk. A magyar megfelelőjére – keresőoptimalizálás – ugyan csak 238.000 honlapoldal bukkan elő, de ezek zömmel szakmai, vagyis roppant erősen SEO-zott oldalak. Na, itt tessék a friss ügyfelet élre vinni! Nem fog menni. És a weben számtalan túlfűtött iparág versenyez. Például az autóipar, a táplálékkiegészítők vagy igazi nagy mogulként a duguláselhárítás. Van egy sejtésem az ígéretek teljesíthetőségét illetően!


Egy hozzászólás a(z) “Szakmák teljesítményrésére” bejegyzéshez

  1. A felelőtlen ígérgetés hatékony ellenszere az ígéretet tevő online vállalkozás, keresőmarketing vagy SEO szakértő referenciájának ellenőrzése.
    Nem árt megnéznünk, mekkora múltra tekint vissza a csodát ígérő online marketing guru vagy online szakértő vállalkozás.
    Korábbi ügyfelektől kért ajánlat is sok információt szolgáltathat. Nem árt a NAV honlapján is ellenőrizni, a jelentkező keresőoptimalizáló cég rendelkezik-e köztartozással.
    Tömjük be a piaci réseket ilyen szempontból is.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.