Prex – a sejtés a megismerés előtt
Az interneten kereső ember előbb-utóbb olyan találatokkal fog találkozni, amelyeknél a Google felhívja a figyelmet: ez a találat a prex hu-ról, a prex magyar oldaláról származik.
A böngésző ember persze azonnal eltűnődik, mit is jelenthet ez a kifejezés, amely a szótárakban sejtés magyar szóval nem azonosítható.
Sejtésünk szerint
Ha már a szótár szóba jött. A pre, mint idegen szó, prekoncepciónk szerint előzményként, előző valamiként értelmezendő.
Az X az ismeretlen jele.
És ekkor meg is kapjuk a megoldást: valaminek a megismerése előtt csupán a sejtés létezik.
Amikor a honlap olvasója eljut idáig, akár azt a kérdést is felteheti magának, vajon léteznek-e más csalafinta, rövidítést, szinte rejtvényt rejtő honlap elnevezések. És ekkor beugrik például a hjb honlap neve, amely a Hírek – Jelen – Bulvár szavakkal köszönti látogatóit.
Sejtés és marketing
Vajon egyedülálló-e valamiféle homályosnak gondolt sejtésre építeni bármit is?
Megnyugtathatjuk a kétkedőket, a sejtés a tudományban is megelőzi a megismerés teljességének aktusát.
Sőt, a marketing tudománya is épít a megalapozott sejtés használhatóságára a munka során, gondoljunk például az insight fogalmára: Szolgáltatás, marketing, insight.